Den finaste, den bästa

Atlas fick jag en kall vinterdag den 16:e december som en GRYM förskotts julklapp, verkligen GRYM!! Skulle få min första alldeles egna foderponny!!!! Först stog han på ett mysigt litet stall med fyra hästar strax innan göteborg. Riktigt fina ridvägar och en fin terrängbana o en paddock en bit bort. Där vi bara myste o hade allmänt skoj me rejs på ängen osv. Åkte till en annan ridklubb för att hoppträna (råda) de gick verkligen över förväntan vissa gånger medans andra inte alls. Atlas kan va hoppglad o hoppa grymt på ett 70 hinder , medans ibland vill han inte ens gå över en bom.. I mars bytte vi till Råda och det blev mycket lättare med hoppträningar istället för att ta transporten dit o så. De gick bättre o bättre och sämre och sämre. Våran resa har VERKLIGEN varit upp och ner EXAKT som en bergodalbana. Mycket besvlikelse, tårar, glädje, men jag kämpade och kämpade vidare och gav ALDRIG UPP!
 
 
 
Ni ser ju han KAN! Bara han vill!
 
Efter en viss tid började han lägga sig ner när jag red.. Jag blev fundersam om jag ville ha kvar honom...
Han börjat också vägra gå när jag skulle ut i paddocken eller mitt i ett ridpass eller ute i skogen.. 
Han var också sjukt tittig för hinder och ville ibland inte hoppa...
Tillslut bestämde jag mig för att det är inte detta jag vill. Bli besviken VARJE gång. Få se alla hoppa med sina hästar och där står jag och atlas som inte ens klarar av att gå över en bom eller ut i skogen eller whatever.. 
 
Kände mig dålig, o inte tillräckligt bra. Jag sa att jag ville ha en mer rutinerad häst och inte en envis liten ponny. På söndag den 30 juni tar våran tid slut.. Jag vet inte om jag är glad eller ledsen, JUSTNU känns det vääääldigt tråkigt att han ska åka, men är samtidigt otroligt glad att det är någon som vill ha honom och träna vidare :D ja menar vi har fått ett samband och jag har lärt mig SJUUUUKT mycket på honom som jag kommer ta med mig hela livet. Är verkligen glad över att ha honom men nu känner jag att vi inte kan göra något mer tillsammans, jag vill kunna tävla, bli bättre som ryttare, atlas är en häst som behöver få komma till en ryttare som vill lägga MASSOR med tid o va beredd på avramlingar, besvikelse osv...Jag kommer sakna dig MASSOR VÄRLDENS FINASTE PONNY! DU ÄR DET BÄSTA SOM HÄNT MIG. <3 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: - S C H N A I L G U L L -

Vilken sorglig historia. starkt av dig att ta en sådant beslut själv! :)

Jätte fin blogg förresten!
Kram, Jonna och Witezz!

2013-06-25 @ 14:15:23
URL: http://schnailgull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0