Dressyr pass

Tänkte skriva en kort utvärdering av dagens dressyr pass på Atlas i manegen :) 
Började med att lägga måånga serpentinbågar i båda varven i skritt till en början och sedan trav, det gick helt okej lite vinglig dock men tillslut satt några bågar fint! :) La mycket volter och ökade/kortade traven. Gick bra. Mitt i passet stannade han och vill inte gå fram för skänkeln fick bråka med han ett tag och tillslut fattade jag galopp och bara ökade galoppen så mkt som möjligt, för att han ska koncentrera sig på MIG och lyssna på mig. Den lilla envisa ponnyn assåå han är INTE lätt kan ja säga ;) Men som vi kämpat har det tillslut gett liiiiiite resultat! 
 
 
Har gjort några videosar som kaaanske kommer upp annars ska jag försöka fixa roligare videosar nån annan dag :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0